Cumartesi, Kasım 2, 2024

Starbucks’tan şaşırtan hamle!

Starbucks, kaybettiği müşteri kitlesini geri kazanmak için menüsünde sadeleştirmeye giderek, Kanada ve ABD’deki zeytinyağlı kahvelerini kaldırıyor.

Share

Starbucks, yaşadığı müşteri kaybını telafi etmek için menüsünde önemli değişiklikler yapmaya devam ediyor. Küresel satışlarında yaşanan yüzde 7’lik düşüşün ardından, marka Kanada ve ABD’deki Oleato zeytinyağlı kahve serisini menüden kaldırma kararı aldı. Zeytinyağı, buzlu espresso ve yulaf sütünden oluşan bu içecek, Starbucks’ın kurucusu Howard Schultz’un özel tarifi olarak geçen yıl piyasaya sunulmuştu.

Starbucks sözcüsü, yeni CEO Brian Niccol’un sadeleştirme stratejisine vurgu yaparak, “Bu karar Niccol’un göreve gelmesinden önce alınmıştı, ancak menüden çıkarma kararı onun sadeleştirme vizyonuyla örtüşüyor,” dedi. Daha önce Chipotle’ın CEO’su olan Niccol, Starbucks’ın ‘aşırı karmaşık’ menüsünü basitleştireceğini vaat etmişti.

Zeytinyağlı kahve, İtalya, Japonya ve Çin’de satılmaya devam ederken, Kuzey Amerika’da çeşitli müşteri şikayetlerine konu oldu. Bazı tüketiciler, kahvenin mide ağrısı ve bağırsak sorunlarına yol açtığını belirterek olumsuz geri bildirimde bulundu. Bu gelişmeler, Starbucks’ın menüsünü daha sade ve etkili hale getirerek kaybettiği müşteri ilgisini yeniden kazanma çabasını yansıtıyor.

İlginizi Çekebilir

Diğer haberler